Page content

article content

Drie workouts voor op vakantie!

Vakantie!! Tijd voor een tripje naar de camping of appartementencomplex. Een aantal weken jezelf onderdompelen in het campingleven en genieten van je partner, kinderen en/of hond. Of juist lekker alleen op stap in alle rust. Helemaal ontspannen! Maar help… Wat als je teveel ontspant en toch even je energie kwijt wilt… Een paar baantjes trekken is niet altijd te oplossing. Als je een aantal weg van je sportschool bent en niet kunt trainen heb ik voor jou de ideale oplossing. Drie verschillende workouts die jij kunt doen op de camping of in je appartement/hotel!

Voordat je aan de workout begint is het fijn om te zorgen dat je een klein beetje warm wordt, op deze manier loop je minder kans op een blessure. Dus ren eerst een rondje over de camping, losjes met de armen en eventueel armen even naar voren en achteren draaien. Ook kun je kiezen om even hakken billen te doen, hoge knieën of cross-over. Neem hier even de tijd voor zodat je daarna lekker aan je workout kunt beginnen.

1. De ‘zo snel als je kan vakantieworkout’.

Tijd om jezelf in het zweet te werken! 20 oefeningen die je zo snel mogelijk gaat uitvoeren. Alle oefeningen doe je achter elkaar! Zet je timer van je telefoon aan als je begint en druk op stop als jij klaar bent!  Neem pauze en ga er nog een keertje tegen aan en zorg dat je jezelf net even verbeterd.

De workout is gratis te downloaden. Druk op de rechtermuisknop en klik op ‘afbeelding opslaan als’.

2. De AMRAP workout

De volgende workout bestaat uit de AMRAP variant. Dit betekent zoveel mogelijk herhalingen binnen een minuut of meerdere minuten. Een ideale manier om jezelf goed te trainen. En als je dan lekker in de vakantiestemming bent en echt je energie kwijt wilt, zorg dan voor de perfecte uitdaging voor jezelf, dus begin met de burpee.

Zet je timer van je telefoon op 1 minuut. En maak zoveel mogelijk herhalingen van de burpee.

Neem even een korte pauze om vervolgens door te gaan met 1 minuut jumping squat.

En hierna zet je je timer nog 1 keer een minuut en ga je zo vaak als je kunt planken op en af. Lukt de plankversie op en af nog niet, kies er dan voor om gewoon de normale plank te doen.

3. De Core-workout

En als laatste ook nog een workout die zich helemaal richt op de core. Dus nog even extra de buikspieren trainen.  Hoe beter je core is getraind hoe makkelijker het ook is om andere oefeningen uit te voeren, dus sla deze workout vooral niet over!

Deze workout kun je gratis downloaden. Klik op je rechtermuisknop en vervolgens op ‘afbeelding opslaan als’.

Ik wens je uiteraard allereerst een superfijne vakantie toe. Geniet van de workout en je vakantie ervan en kom vooral fit en energiek terug!

p.s. stuur vooral een leuke foto op als je deze workout op de camping of in je appartement hebt gedaan, alleen of samen met andere vakantiegangers 🙂

Comment Section

6 reacties op “Drie workouts voor op vakantie!


Door Lara op 5 augustus 2018

Haha nou bedankt! Ik ga denk voor nu even voor de baantjes in het zwembad, het is 38 grdn 🤣😅 Maar….ik ga met iets meer koeltje een poging wagen 😁👍🏻



Door Yvette op 5 augustus 2018

Ik zit op een camping tegen een berg aan, dus ik train iedere dag vooral de beenspieren met heen en weer lopen, om niet te scheef te ontwikkelen, train ik de armspieren met een wijntje in de ene hand en een biertje in de andere 😉


Door Lizet-Bakker op 6 augustus 2018

Dat klinkt heel goed Yvette 😉 En supermooi evenwicht! Bergbeklimmen is supergoed voor je en geniet van je armspieroefeningen! Tot na je vakantie 🙂


Door Valerie op 6 augustus 2018

Bedankt! Ik word al kriebelig van het stilzitten af en toe dus naast het relaxen is dit ook lekker!


Door Lizet-Bakker op 6 augustus 2018

Heel veel workoutplezier Valerie! En geniet ook lekker van het nietsdoen.

Plaats een reactie


*